سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر فنگ شویی در دکوراسیون اداری

محیط کار کارمندی باید انعطاف لازمه را داشته باشد. همه ما ممکن است روزانه بیش از 8 ساعت را در محل کار خود سر کنیم. زمان کمی نیست. با علم فنگ شویی در دکوراسیون اداری مدرن، راندمان و بازدهی کارمندان بیشتر می‌شود. اول از همه به مفهوم فنگ شویی می‌پردازیم. احتمالا این کلمه را بارها شنیده‌اید؛ اما از کاربرد آن اطلاع کافی ندارید.

انسان از طبیعت می‌آموزد. می‌آموزد که از ترکیب عناصر اصلی در جهان اصلی چگونه استفاده کند. تاحالا به آبشاری که از دل سنگ از ارتفاعی به زمین می‌ریزد دقت کرده‌اید؟ اگر نزدیک این آبشار ایستاده باشید متوجه نسیم خنکی می‌شوید که حالتان را چه در سرما و چه در گرما خوب می‌کند. آب یکی از عناصر اصلی و انرژی بخش دنیاست. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، فنگ شویی یعنی باد و آب. اما برای اعمال فنگ شویی در یک محیط باید از پنج عنصر اصلی آب، خاک، فلز، آتش، چوب استفاده کنید. برای قرارگیری این عناصر باید با جهت‌های فضا آشنا باشید.

 

فنگ شویی در دکوراسیون اداری

 

هماهنگی بین اجسام در محیط آن‌قدر زیبا ایجاد شده‌اند که با نگاه کردن به آن‌ها انرژی‌های فراوانی به ما القا می‌شود. فنگ شویی در دکوراسیون اداری باعث افزایش ثروت نیز می‌شود. شاید فکر کنید این مسائل خرافات است؛ اما دلایل علمی ثابت شده در این روش به شما کمک می‌کند تا آن را باور قلبی داشته باشید. به طور مثال، شما اگر در فضایی منظم و زیبا قرار بگیرید مطمئنا بازدهی بیشتری در حرفه خود خواهید داشت.

تاثیر وجود گیاهان و فنگ شویی در دکوراسیون اداری

در محیط‌های بسته برای تلطیف هوا و حس شادابی روحیه کارمندان از گیاهان کمک می‌گیریم. گیاهان انرژی‌های منفی اطراف را می‌گیرند و حال و هوای خوب ایجاد می‌کنند. امروزه اهمیت وجود گیاهان در دکوراسیون داخلی بهتر درک می‌شود.

برای این کار گیاهان آپارتمانی بهترین گزینه است. این گیاهان هوا را تصفیه می‌کنند و آلودگی محیط بسته را تا حدی کاهش می‌دهد. گیاه بامبو یکی از بهترین انتخاب‌ها در فضاهای بسته است. بامبو بسیار مقاوم است و نیاز به مراقبت خاصی ندارد به همین دلیل مناسب فضاهای بسته و اداری است. بامبو علاوه بر زیبایی محیط، نماد شانس هم در آسیای شرقی شناخته شده است. درواقع شما با داشتن حتی یک گلدان در فضای اداری، دو عنصر آب و خاک را به صورت یکجا دارید.

تاثیر نظم و فنگ شویی در دکوراسیون اداری

محیط شلوغ و بی نظم، آرامش روانی را از ما می‌گیرد. کار کردن در محیط شلوغ، تمرکز را از کارمند دور می‌کند. یک از قدم‌های مهمی که برای ایجاد فنگ شویی باید بردارید نظم در دکوراسیون و چینش وسایل است. اهمیت به این موضوع نتیجه شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

وسایل را منظم بچینید؛ حتما لازم نیست آن‌ها را قرینه بچینید. فقط فضا را از بی نظمی و هرج و مرج دور کنید. همچنین پس از نظم محیط، فکری برای نظافت اساسی آن کنید. وجود گرد و غبار روی میزها، کثیفی کف‌پوش، یعنی انرژی منفی! پس تنها انضباط وسایل چاره کار نیست. پاکیزگی محیط امری حیاتی است.

از وسایل متنوعی برای ایجاد نظم می‌توانید استفاده کنید. با کمدهای چوبی، هم وسایلتان را سازماندهی کرده‌اید، و هم از عنصر چوب استفاده کرده‌اید. همچنین رنگ چوب خود باعث ایجاد آرامش در محیط می‌شود. مجسمه‌های فلزی یک شکل اما با سایزهای متفاوت که به تازگی طرفداران بسیاری نیز پیدا کرده، را مقابل جلوی یک آینه قرار دهید. تاثیر مثبت آن باورنکردنی است.