سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازسازی خانه های قدیمی ایرانی

آیا بودجه کوبیدن و از نو ساختن را دارید؟ علاوه بر این خیلی از افراد با در و دیوار این خانه اگر خاطره داشته باشند راضی به چنین کاری نمی‌شوند. به همین دلیل تصمیم به بازسازی خانه های قدیمی گرفته می‌شود. کارشناسی که برای این کار انتخاب می‌کنید باید از اصول ساخت ساختمان در گذشته و عصر جدید آگاه باشد تا با بررسی تمامی جوانب بهترین انتخاب را به شما گزارش دهد.

معماری سنتی ایرانی زبانزد تمامی دنیاست. پنجره‌های مشبک چوبی با شیشه‌های رنگی، سقف‌های بلند با گچبری خیره کننده، حیاط‌های دلباز با درخت توت و انگور، حوض فیروزه‌ای رنگ و دلبری کردن ماهی‌های قرمزش. شما به چند سال پیش می‌برد؟ اما هر ساختمانی عمری دارد. لوله‌ها پوسیده می‌شود. دیوارها رنگ و لعاب خود را از دست می‌دهد. شاید سیستم گرمایشی و سرمایشی دیگر مانند قبل کار نکند. کفپوش‌ها کیفیت قبل را نداشته باشد.

بعد از مرحله شناخت نیازهایتان، باید با کارشناس مربوطه در امور دکوراسیون داخلی و بازسازی آپارتمان مشورت کنید. مرحله مهمی است تا بدانید در پایان محتمل چه هزینه‌هایی خواهید شد. قبل از انجام کاری بودجه خود را مشخص کنید و هوشیارانه‌تر قدم بردارید. همچنین لازم است در مورد زمان تحویل خانه هم صحبت کنید. همیشه زمانبندی این مسائل ممکن است کمی به تعویق بیفتد. بنابراین لازم است خودتان را برای این موضوع هم آماده کنید.

 

 

ایده پردازی کنید

درست است که بازسازی خانه، کاری اصولی و ماهرانه است. اما اگر قرار باشد خودتان در این خانه زندگی کنید پس بهتر است خودتان این فضا را بیشتر از قبل دوست داشته باشید. شما هم می‌توانید با کمی ذوق و تحقیق ایده‌های ناب بدهید. با این کار مسیر ذهنی از سلیقه خودتان به کارشناس طراح دکوراسیون می‌دهید تا او بهتر بتواند برای این تغییر تصمیم‌گیری کند. امروزه سایت‌های زیادی برای کمک به شما جهت ایده گرفتن وجود دارند. شما تنها با جستجوی کلمه بازسازی خانه می‌توانید نکات جالبی را بیاموزید و از تلفیق چند نمونه از آن یک طرح خاص به دست آورید.

در درجه اول باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. کمبود چه چیزهایی باعث شده تا به فکر بازسازی خانه های قدیمی بیفتید؟ شاید به فضای بیشتری نیاز داشته باشید و یا برعکس. ممکن است بخواهید یک اتاق را توسط یک دیوار تبدیل به دو قطعه کنید تا برای قرار دادن وسایل خود سازماندهی بیشتری داشته باشید. اگر اهل کتاب و کتابخوانی باشید، احتمالا یکی از اتاق‌ها را به کتابخانه اختصاص دهید تا دیگر نگران نگهداری از آن نشوید.

نکاتی برای بازسازی خانه های قدیمی

برای بازسازی هر ساختمان قدیمی باید متراژ کلی آن را در نظر بگیرید. اصول نقشه کشی ساختمان‌ها در 40 سال پیش را نمی‌توان با امروز مقایسه کرد. البته این بدان معنی نیست که شما نقشه کلی ساختمان را تغییر دهید. اما برای مثال می‌توانید دیوارها داخلی خانه را تغییر دهید. یک دیوار را حذف کنید تا فضای بزرگتری داشته باشید. سقف کاذب قرار دهید تا جلوه مدرن‌تری داشته باشد. بر روی گچ بری‌های داخلی نظر بدهید. رنگ دیوارها را تغییر دهید و مطابق با وسایل آن را انتخاب کنید تا یک هارمونی رنگ خیره کننده در فضای داخلی ایجاد کنید. با تمامی این تغییرات یک فضای کاملا جدید در محیط خانه خود پدید می‌آورید که مسلما در روحیه شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

زمانی که کار بازسازی شما انجام شد، لازم است برخی از وسایل را هم نو کنید تا با دکوراسیون داخلی جدید شما همخوانی بیشتری داشته باشد. بنابراین بهتر است برای این مرحله هم بودجه‌ای را در نظر بگیرید. شما با نوسازی ساختمان، انگار یک نفس تازه‌ای به آن می‌دهید. با تعویض لوله‌های آب، لوله‌های پوسیده و قدیمی را حذف می‌کنید و جای آن را با لوله‌های نو پر می‌کنید. کاغذ دیواری‌های قدیمی را بردارید و با رنگ‌های مدرن‌تر، دیوار را رنگ کنید.