سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده جسورانه از رنگ ها در دکوراسیون اداری

برای استفاده از رنگ ها در دکوراسیون خودتان را محکوم به استفاده از رنگ خاصی نکنید. البته این بدان معنی نیست که از هر رنگی که دلتان خواست برای هر فضایی استفاده کنید. شما می‌توانید کمی خاص‌تر انتخاب کنید. به این ترتیب که از رنگ‌های آبی، مشکی و خاکستری برای فضاهای اداری کمی فاصله بگیرید و حتی رنگ‌های فانتزی‌تری را برای دفتر کاری خود انتخاب کنید.

گاهی به برخی رنگ‌ها برچسب می‌زنیم و آن‌ها را محدود به فضایی خاص مانند دکوراسیون اداری می‌کنیم. رنگ‌ها در طول تاریخ استفاده و کاربردهای مختلفی داشتند. برای مثال از گذشته‌های دور از رنگ مشکی برای مراسم ترحیم استفاده می‌شد. به همین دلیل به این رنگ برچسب دلگیری می‌زنند. اما در مقابل به رنگ سفید برچسب پاکی و سپید بختی زده‌اند؛ به همین دلیل است که عروس‌ها در شب عروسی خود سفید می‌پوشند و بستگان فرد مرحوم، رنگ مشکی به تن می‌کنند چرا که ادعا دارند با رفتن آن فرد از دنیا، زندگی‌شان سیاه شده است.

رنگ‌ها به قدری قدرت دارند که می‌توانند مانند یک خاطره در ذهنتان ثبت شوند. حتی ممکن است با یک رنگ خاص به یاد یک شرکت خاص بیفتید. عجیب نیست، چرا که آن شرکت حتما از چنین رنگی در لوگو یا طراحی دکوراسیون خود استفاده کرده و در یاد شما ماندگار شده است.

 

 

از کلیشه‌ها فاصله بگیرید

همه ما برای طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای اداری به چند رنگ محدود روی می‌آوریم. استفاده بیش از حد از چند رنگ مشخص شوق و ذوق کارمند را برای کار در شرکت شما کور می‌کند. بهتر است از رنگ‌های تکراری دست بکشید و به دنبال تنوعی دیگر از رنگ‌ها بروید.

همه رنگ‌ها در طبیعت می‌توانند زیبا باشند؛ اما این که آن‌ها در کنار کدام رنگ استفاده کنید بسیار مهم است. در واقع این همخوانی رنگ‌هاست که آن‌ها را چشم‌نواز می‌کند. اما خوب است گاهی پا را فراتر از این هماهنگی‌ها بگذارید و به طرز عجیبی رنگ‌های دیگر را هم در کنار هم برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. انتخاب رنگ دیوار در دکوراسیون داخلی در کنار رنگ‌های ساده دیگر قسمت‌ها می‌تواند ترکیبی جذاب پدید آورد.

استفاده از رنگ سازمانی در کنار رنگ‌های دیگر هم می‌تواند جالب باشد. می‌توانید از این رنگ به صورت رنگ غالب در دکوراسیون استفاده کنید. برای مثال اگر لوگوی سازمانی شما نارنجی و کرم است می‌توانید از این رنگ ها در دکوراسیون اداری خود استفاده کنید. به طوری که اگر فرد جدیدی وارد سازمان شما شود با دیدن دکوراسیون شما به یاد لوگوی شما بیفتد.

 

ترکیب رنگ‌های جذاب انتخاب کنید

توت جنگلی دوست دارید؟ رنگ این توت به شکل خاصی از بنفش است که در کنار برگ درختان سبز رنگ قرار گرفته است. یکم ممکن است تیره به نظر برسد، اما با چند میز کرم رنگ یا قهوه‌ای روشن می‌توانید توازن رنگ ها در دکوراسیون ایجاد کنید. دو رنگ صورتی روشن و فیلی ترکیب خاص و محبوبی برای بانوان است. البته این طور که نشان می‌دهد آقایان هم از چنین ترکیبی استقبال می‌کنند. شما از این ترکیب می‎‌توانید برای اتاق بازی یا آشپزخانه شرکت استفاده کنید.

ترکیب دو رنگ سبز و نارنجی آن‌قدر پر انرژی است که شما را یاد یک لیوان آب پرتقال تازه با تزیین ورقه‌های لیمو ترش بیندازد. اگر این دو رنگ حس شلوغی محیط را به شما دست داد، می‌توانید برای قسمت‌هایی در دکوراسیون از رنگ سفید استفاده کنید.

البته رنگ نارنجی در کنار رنگ آبی هم اصولی است. چرا که شما به روش هوشمندانه‌ای از یک رنگ گرم و یک رنگ سرد استفاده کرده‌اید. نارنجی در چرخه رنگ‌ها، گرم است و اما آبی رنگ سردی است. پس ترکیب این دو در کنار هم علاوه بر خلق دکوراسیونی زیبا، توازن صحیحی هم ایجاد می‌کند. ترکیب دو رنگ قهوه‌ای و زرد را در کنار هم امتحان کنید. البته بهتر است رنگ قهوه‌ای رنگ غالب باشد تا رنگ زرد به صورت جزئی نمای زیباتری داشته باشد.